KING ARTHUr

zaterdag 6 juli 2024
15.00 en 20.00 uur
stadsschouwburg Utrecht

Om in 2024 ons 25-jarig jubileum te vieren voeren we in het Engels een eigentijdse bewerking van de semiopera King Arthur, or the British Worthy. De muziek van Henry Purcell en tekst van John Dryden uit 1691 zijn de ingrediënten waar we een kleurrijke voorstelling van gaan maken. Het onnavolgbare verhaal heeft niets van doen met de vele legenden over Koning Arthur.  Laat je dus verrassen!

Arthur

King Arthur zocht eeuwen geleden al naar de Heilige Graal. In de loop van de jaren is de zoektocht naar de Graal even belangrijk geworden als het heilig voorwerp zelf.

Het Klein OperaKoor gaat in deze jubileumvoorstelling ARTHUR samen met de bezoekers op zoek naar persoonlijke groei en geluk. Een zoektocht vol verwarring, verleiding, reflectie en verbinding.

Het Klein OperaKoor zingt de prachtige muziek en het libretto van de opera King Arthur van Purcell in de oorspronkelijke uitvoering, maar ook als nieuwe bewerking, aangevuld met andere muziek. Dit alles onder live begeleiding van Het Klein OperaOrkest o.l.v. dirigent Roel Vogel. Spoken Word-artiest Jasper de Bruijn spreekt met onze stem, danser Aymeric Aude vertolkt ons gevoel. Zij nemen ons mee in deze zoektocht van alle tijden. Het wordt een verhaal van nu, van ons allen.

Monique Ramaekers en Chantal de Vries ontwikkelden het concept van ARTHUR en doen de regie/choreografie voor deze productie.

Kortom, een muziektheaterproductie in de Utrechtse Stadsschouwburg die past in de lange traditie van het Klein OperaKoor!

Zaterdag 6 juli 15.00 en 20.00 uur

Stadsschouwburg Utrecht