KING ARTHUr

zaterdag 6 juli 2024
15.00 en 20.00 uur
stadsschouwburg Utrecht

Om ons 25-jarig jubileum te vieren in 2024 voeren we in het Engels een bewerking van de semiopera King Arthur, or the British Worthy. De muziek van Henry Purcell en tekst van John Dryden uit 1691 zijn de ingrediënten waar we een kleurrijke voorstelling van gaan maken. Het onnavolgbare verhaal heeft niets van doen met de vele legenden over Koning Arthur.  Laat je dus verrassen!

Arthur

​Zoals King Arthur al zocht naar de heilige graal, zo neemt het Klein OperaKoor in haar jubileumvoorstelling Arthur de bezoekers mee in de zoektocht naar belangrijke thema’s in deze tijd: de zoektocht naar echte tevredenheid, een rechtvaardig leider en naar gemeenschap en verbondenheid. Daarbij laverend langs verleiding en gevaar komen we tot zelfreflectie en innerlijke strijd. Uiteindelijk spiegelen we ons aan Arthur’s vermogen tot verenigen.

Het Klein OperaKoor heeft zich in deze productie laten inspireren door de muziek en het libretto van de opera King Arthur van Purcell. Het Klein OperaOrkest speelt de prachtige barokmuziek die is ingepast in een eigentijdse verhaal. Het koor zingt als vanouds vol overgave de oorspronkelijke liedteksten. Spoken Word-artiest Jasper de Bruijn haalt het verhaal naar onze tijd. Het spektakel wordt compleet door het optreden van danser Aymeric Aude.

In de regie van Monique Ramaekers en Chantal de Vries komt het Klein OperaKoor helemaal tot zijn recht. Dirigent Roel Vogel weet ook het adhoc orkest tot grote hoogte te brengen. Kortom, een muziektheaterproductie in de Utrechtse Stadsschouwburg die past in de lange traditie van het Klein OperaKoor!

Zaterdag 6 juli 15.00 en 20.00 uur

Stadsschouwburg Utrecht